امیار تجهیز

بایگانی
  • ۰
  • ۰

انواع اسکوتر

اسکوتر حرکتی وسیله ای کمک حرکتی، مشابه ویلچر برقی است. اسکوتر برای افرادی در نظر گرفته شده است که از نظرحرکتی ناتوان است، به سختی می تواند راه برود و برای انجام کارها نیاز به کمک دیگری دارد .اسکوتر حرکتی شامل یک صندلی سوار بر۳ الی ۵ چرخ، صفحه ای تخت و یا جا پایـی برای قرار گرفتن پاها و فرمانی در جلو که هدایت چرخ ها و صندلی ها را برعهده دارد. نیروی محرکه ی اسکوتر را یک موتور الکتریکی با انرژی باتری که توسط خود اسکوتر حمل می شود تامین می کند.

مزایای استفاده از اسکوتر درمقایسه با ویلچر

تفاوت های زیادی میان اسکوتر و ویلچربرقی وجود دارد.عمده ترین تفاوت آنها در استفاده از این وسایل در خارج یا داخل خانه است.
ویلچرهای برقی گرانتربوده وبرای استفاده افرادی که قدرت بدنی پایین و عدم تعادل جسمانی دارند بسیار مناسب است. استفاده از ویلچر اغلب جنبه پزشکی وکمک درمانی دارد در حالیکه توانایـی اسکوتر فراتر از این قابلیت هاست. ویلچر برای انجام فعالیت های روزمره در منزل کاربرد بیشتری دارد اما اغلب برای استفاده از ویلچرها نیاز به کمک دیگران ضروریست.

اسکوتر حرکـتی بزرگتر بوده و برخلاف ویلچر برقی از معابر تنگ عبور می کند. اسکوتر اغلب دارای۳ یا ۴ چرخ است. کاربر اسکوتر باید در کنترل آن توانمند باشد و به کمک دسته یا فرمان اسکوتر را هدایت کند.
به طور کلی اسکوتر حرکـتی برای افرادی که در حرکت و یا راه رفتن طولانی مدت دارای مشکل جزئی هستند وسیله ی بسیار مناسبی است.

انواع اسکوتر حرکتی براساس نوع نیاز:

  • اسکوتر مسافرتی : سبک و قابل تا شدن برای حمل و نقل آسان
  • اسکوتر سه چرخ : نیازداشتن به فضای کمتر نسبت به اسکوتر چهار چرخ ولی قابلیت های کمتر نسبت به آنها و و قابل استفاده درمنزل
  • اسکوتر چهار چرخ : قابلیت مانور کمتر و نیاز به فضای بیشتر نسبت به اسکوتر سه چرخه، داشتن چرخ های محکم که قدرت و زاویه چرخش اسکوتر را در حین فعالیت کم می کند و قابل استفاده در موارد درون و خارج از منزل
  • اسکوتر برای استفاده افراد سنگین وزن

درخشانی09158883221

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی