امیار تجهیز

بایگانی
  • ۰
  • ۰

دستگاه اسمومتر

اسمومتر دستگاهی برای اندازه گیری فشار اسمزی یک محلول ،کلوئید یا ترکیب است. اسمومتر به منظور مشخص سازی غلظت نمک  ها یا قند های حل شده در نمونه های خونی یا ادرار مفید می باشد . استفاده از این راه هم در مشخص سازی وزن مولکولی ترکیبات ناشناخته و پلیمر ها مفید می باشد .
 
◀️ اسمومتری به معنای اندازه گرفتن قدرت اسمزی یک ماده می باشد . در هر آزمایشگاه بیوشیمی در سراسر بیمارستان های دنیا از این ابزار به منظور اندازه گیری اسمزی بودن خون یا ادرار به چشم می خورد . 
 
◀️ بدن در نگه داشتن خون در یک غلظت اسمزی پایدار حدود 290 mosmol عملکردی عالی دارد در نتیجه هر نوع انحراف از این مقدار می تواند نتیجه ای بارز داشته باشد . بررسی آن قادر به مشخص سازی درد یک بیمار نیست ، ولی ترکیب آن با سایر علائم مشاهده شده یا تست ها می توانند کمک به تشخیص بیماری و اتخاذ یک روش درمانی کند .
 
◀️ مفید بودن این دستگاه ها در حوزه های دیگر از جمله آزمایشگاه های کنترل کیفی اثبات شده است ، به خصوص آن دسته از آزمایشگاه های تولید کننده ی محلول های استفاده شده به منظور تزریق یا کشت سلولی ، همانند با کلینیک های IVF و کلینیک های داروسازی ، یا برای درمان چشم ، همانند با قطره های چشم و محلول های شستشوی لنز های تماسی ، یا به منظور بررسی کردن به اصطلاح ” نوشیدنی های ورزشی ایزوتونیک ” . 
 
◀️ در واقع اسمومتری معمولا برای خاطر جمع شدن از این امر صورت می گیرد که فرمولاسیون ترکیبات به درستی باشد و چنین چیزی به نسبت انجام یک آنالیز کامل شیمیایی معمولا بسیار سریع تر و ارزان تر می باشد .
 
◀️ مشخص سازی قدرت اسمزی نیز به منظور بررسی میزان پیشرفت فرایند های تخمیر استفاده می شود هنگامی که مولکول های بزرگ به مولکول های کوچکتر با یک افزایش انطباقی در اسمزی بودن تحت عمل تجزیه قرار می گیرند . یک مزیت اسمومتر ها در کل کاربرد های بالا این می باشد که یک دقیقه برای نتیجه گیری زمان می برد و نیازی نیست نمونه آماده شود .
 
 
 
⏳ چندین نوع تکنیک در اسمومتر به کار گرفته می شوند
 
🔘 اسمومتر های کاهنده ی فشار بخار، غلظت  اسمزی ذرات فعالی که فشار بخار یک محلول را کاهش داده اند را تعیین می کنند .
 
🔘 اسمومتر های غشائی فشار اسمزی یک  محلول جدا شده از حلال خاص را توسط یک غشای نیمه نفوذ پذیر اندازه گیری می کنند .
 
🔘اسمومتر کاهنده ی نقطه ی انجماد می تواند  هم چنین برای تعیین قدرت اسمزی یک محلول به کار گرفته شود ، از آن جایی که ترکیبات فعال نقطه ی انجماد یک محلول را کاهش می دهند .
 
 
 
📋 بعضی از ویژگیهایی اسمومتر 
 
▪️دارای سیستم خنک کننده با سل های پلتیر کنترل شده الکتریکی 
 
▪️مشاهده مقادیر اسمولاریتی و نقطه انجماد
تهویه اجباری
▪️کالیبراسیون اتوماتیک
▪️چاپگر حرارتی
▪️نرم افزار -همزن
▪️زمان آنالیز و زمان پیش گرم کردن دستگاه
▪️دقت و تکرار پذیری
درخشانی09158883221
 
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی